سرخط خبرها

تقدیر از برگزیدگان مشهدی جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران + فیلم

  • کد خبر: ۱۹۳۴۲۵
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵
تقدیر از برگزیدگان مشهدی جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران + فیلم
در مراسمی با حضور جمعی از مدیران فرهنگی و هنری و علاقمندان به سینما، از برگزیدگان مشهدی چهلمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران تجلیل شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در مراسمی با حضور جمعی از مدیران فرهنگی و هنری و علاقمندان به سینما که عصر امروز در پردیس سینمایی مهر کوهسنگی مشهد برگزار شد، از برگزیدگان مشهدی چهلمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران تجلیل شد.

در این مراسم از «مرتضی علیزاده» نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه «خوانا بنویسید»، «علی سلمانی» نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه «شورشی» و «نسیم سهیلی» نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه «میراث باد» تقدیر شد. همچنین تهیه کنندگان این فیلم‌ها نیز مورد تقدیر قرار گرفتند.

«مجید عسکری» رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی در این مراسم گفت: فضای فیلمسازی در شهر مشهد در سال‌های اخیر وارد مرحله‌ای جدید شده است و با وجود تنگنا‌ها و محدودیت‌های موجود و فرهنگ مرکزگرایی موجود در ساخت تولیدات سینمایی، اتفاقات خوبی برای حوزه فیلمسازی در استان و مشهد رقم خورده است.

وی افزود: این موضوع از یک سو حاصل همگرایی مدیران استانی و از سوی دیگر، حاصل تلاش‌های نسل میانسال سینمای استان است که با وجود همه سختی‌ها و دشواری ها، آثار سینمایی تولید کردند و تلاش کردند جوانان را در کنار خود پرورش دهند.

«مسعود رحمانی» مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی نیز در این مراسم با اشاره به میراث فرهنگی مهم موجود در استان خراسان رضوی، استفاده از ظرفیت‌های رسانه و سینما را در معرفی این میراث به نسل جوان ضروری دانست و گفت: ساخت فیلم‌های کوتاه در این زمینه می‌تواند نقشی مهم ایفا کند.

وی افزود: امیدواریم هنرمندان استان با استفاده از این ظرفیت بتوانند میراث فرهنگی استان را به گونه‌ای شایسته به مخاطبان معرفی کنند.

در بخش دیگری از مراسم نیز فیلم‌های «خوانا بنویسید»، «میراث باد» و «شورشی» برای حاضران اکران شد.

گفتنی است در چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران، جایزه کتاب و سینما و جایزه شهرداری تهران به فیلم «خوانا بنویسید» به نویسندگی و کارگردانی «مرتضی علیزاده»، جایزه شاخه زیتون و جایزه شهرداری تهران به فیلم «شورشی» به نویسندگی و کارگردانی «علی سلمانی» و جایزه راه ابریشم به فیلم «میراث باد» به نویسندگی و کارگردانی «نسیم سهیلی» تعلق گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->